کد مطلب:321201 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:186

گفتار بزرگان دین درباره ظهور
1- پیغمبر اكرم فرموده است در آخر زمان فحش و غیبت و دروغ و شرابخواری و ساز و آواز و زنا و لواط و رباخواری و فحش به پدر و مادر و اطاعت از زن و قمار بازی و خیانت در امانت و تجارت بسیار می شود.
اهل فقه و علم كم می گردد. افراد مومن خوار می شوند. زناكاران و سخن چینان زیاد می گیرند. شریك شدن زنان در كسب با مرد و زنا كاری بصورت معامله در می آید. رشوه حلال می شود.

كمك به فقراء نبوده مردمان بی سروپا كاخهای چند طبقه می سازند و مردان خدای و پاك به گورستان جهت خواستن مرگ از خداوند خواهند رفت برای مال دنیا و دنیائی برادر خود را می كشند از (نظیرش یكی دو بار در روزنامه ها نوشته شده است در ستون حوادث).

با قرآن تجارت شده مزد برای آن می گیرند به جای سلام مردم به هم فحش و ناسزا می گویند (این هم ضمن شوخی تازگی ها مد شده است.)

عمرها كوتاه كه تا حدی كم و بیش دیده می شود كه می گویند انجام شده است.

در مجامع و سخنرانی های جمعی از خدا نامی برده نمی شود. به دست آوردن معاش و روزی بدون گناه میسر نمی شود.

قناعت به كلی از بین می رود علماء و دانشمندان از بدترین
مخلوق خدا می شوند. بازاریان از كسادی بازار شكایت خواهند كرد پوشیدن لباس حریر شایع می شود. زنان و مردان شبیه هم می شوند (كه این فعلا صحیح است). كم فروشی رایج می شود. عبادت خدا فقط در ماه رمضان می شود.

2- جابر بن انصاری روایت كرد كه در حجة الوداع بود كه پیغمبر فرمودند. در آخر زمان ذكوه به فقراء داده نمی شود. و شراب و مسكرات آشكارا نوشیده می شود تهمت و افتراء زیاد می شود. حرام را مباح می شمارند. بزرگ بر كوچك رحم نمی كند و كوچك به بزرگ احترام نمی گذارد مهربانی و ترحم از بین می رود حیا كم می شود. وفا كم می شود. زنا زیاد می گردد.

مردان لباس زنانه می پوشند (فعلا این هم عملی شده است). كار خوب زشت و كار زشت خوب می شود. مردان خود را به طلا می آرایند.- حرام زیاد و زلزله زیاد می شود قرآن را به آواز می خوانند عده ای از پیروان شیطان ادعای امامت می كنند - یكنفر از اولاد من به سلطنت می رسد.

نام او نام من است - اخلاق او اخلاق من است پرچم من در دست
اوست دنیا را كه از ستم پر شده است پر از عدل می كند.

3- عبدالله شعرانی در سال 905 كتاب یواقیت را نوشته است كه در مورد سلاحهای جدید جنگی مطالبی دارد.

4- در جامع الاخبار و جراید شیعه از حضرت رسول اكرم روایت می شد كه به زودی زمانی می رسد كه مردم از علماء فرار می كنند سه بلاء به مردم روی می آورد یكی ظلم و جور دوم رفتن بركت یا بی حركتی سوم بی دینی و ایمان از دنیا رفتن كه از همه بدتر است.

5- از حضرت صادق علیه السلام نقل كرده اند كه در آخر الزمان مردم به ترس و اضطراب و گرانی و كسادی و كمی آذوقه گرفتار می شوند عده ای از مردم از قتل و كشتار و وبا و طاعون می میرند. البته ترس و اضطراب دو تا از امراض روانی است كه حالا تا حدی رایج شده است.

6- علائم چندی حضرت علی علیه السلام فرموده است. حضرت فرمودند از من سئوال كنید قبل از اینكه از میان شما بروم (سلونی من قبل ان تفقدونی) در اینجا عمد، صعصعه
عرض كرد یا امیرالمؤمنین چه وقت دجال خروج می نماید.

حضرت فرمودند به تحقیق كلام تو را خداوند شنید حضرت فرمودند علاماتی است دنبال هم اگر می خواهی یك به یك بگویم عرض كرد بفرمائید. حضرت فرمودند وقتی كه مردم توجه نكنند به نماز و ضایع كنند امانت را و حلال شمرند دروغ را و بخورند ربا را و بگیرند رشوه را و بفروشند دین را به دنیا و قطع كنند ارحام را و متابعت كنند هوی را بیدادگری، فخر شود معروفین خیانت گر شوند و قارئین قرآن فاسقین باشند. و ظاهر می شود شهادت ناحق و آشكار شود فجور و بهتان و گناه و زینت شود قرآن به زینت غیر لازم و بسته شود مساجد و بلند سازند بانگها و مختلف شود هواهای نفسانی - شكسته شود عهدها شركت كنند زنها شوهرها در تجارت برای حرص دنیا و صداهای فاسقین تمام بلند شنیده شود. پست ترین افراد بزرگ قوم شوند. زنها شبیه مردان شوند. شهادت می دهد شاهد بدون اینكه از او طلب شهادت شود. دلهای آنها گندیده تر است از مردار و تلخ تر است از صبر.
7- امام محمد باقر فرموده است موقع ظهور حضرت یكی از علائم آن این است كه چنان مردم از دین خارج می شوند كه متوجه شوند مثل خارج شدن سرمه از چشم زیرا كسی كه سرمه به چشم می كشد می داند چه وقت كرده اما نمی داند كی خارج می شود.